Charles Lindvall









Nu har han kommit! Charles Lindvall föddes i fredags kväll 20.10 3850g 53cm. Helt perfekt liten kille! Vi kom hem igår kväll och idag har vi levt första dagen tillsammans som en familj på 4 personer. Sjukt!

Allt startade i fredags morse vid niotiden med att jag börja få små och lite diffusa värkar ganska tätt men inte direkt starka, ca 3-5 min mellanrum. Trots att jag fått ett barn tidigare så var jag jätteosäker på om det va på riktigt eller bara förkänningar.. Men efter någon timme gick jag ändå o väckte Jonte som sov o sa att jag kanske hade börjat få värkar. Eftersom förlossningen med Jack gick så snabbt och vi har 6,7 mil till förlossningen så ringde jag o sa att jag ville komma in snabbt med risk att få åka hem och det fick vi så vi kom iväg vid tiotiden. Hela vägen till Skövdes förlossning så var jag jätteosäker på om det satt igång på riktigt eller inte så vi tog det ganska lugnt och stannade o åt på vägen. När vi väl kom in så satte dom en ctg kurva under ett bra tag o sen kolla dom mig o såg att jag öppnat mig 2 cm. Detta var vid tretiden så dom föreslog att vi kunde ta en runda på stan o komma tillbaka vid sextiden för att se om det hänt något mer.. Vi drog ned på stan men hann knappt gå 20 min förrän jag börja känna att värkarna blev mycket starkare och tätare. Nu kom de med 2 min mellanrum och jag va tvungen att stanna upp och andas igenom värkarna så vi åkte tillbaka till förlossningen och där kollade dom mig igen och då hade jag öppnat mig till 4 cm. Men vi fick stanna i undersökningsrummet för en ny ctg kurva men mina värkar blev allt starkare så jag blev erbjuden att få duscha varmt i en dusch där på rummet och värkarna blev starkare och starkare. Tillslut kom en läkare o tittade på mig och trots att jag inte öppnat mig mer så fick jag komma in på ett förlossningsrum och börja ta lustgas då hon såg på mig att jag hade riktigt ont. Klockan var väl då ca halv sju. Kändes jätteskönt att äntligen få någon slags hjälp genom värkarna. Lustgasen blev min bästa vän trots att jag inte tyckte den gjorde alls lika stor nytta som på förlossningen med Jack. Jag tyckte tillslut att värkarna var så sjukt smärtsamma att jag bad om ryggmärgsbedövning. Då var jag öppen 8 cm. Men under tiden barnmorkan va påväg för att förbereda ryggbedövningen så fick jag krystvärkar och började krysta och på två krystvärkar som va det mest smärtsamma jag någonsin upplevt i mitt liv så va Charles ute med "segerhätta" vilket jag inte hade någon aning om vad det va. Det är alltså när barnet föds med hela hinnor.. tydligen ganska ovanligt. Så på slutet gick det ändå ganska snabbt. Men den sjuka smärtan jag upplevde denna förlossningen va helt obeskrivlig. Jag tyckte det gjorde så mycket mer ont denna gången än med Jack. Sjukt att man ändå klarar det! Sen fick vi sova natten på BB och fick åka hem på eftermiddagen efter. Så skönt att komma hem! Än så länge har det gått ganska bra. Jack verkar ta det ganska bra. Han vill mest pussa o gosa på Charles och Charles sover ganska mycket och verkar vara en ganska lugn bebis. Hoppas det håller i sig! Nu får jag sluta skriva då en hungrig litet knyte vill ammas.. Vill bara passa på att tacka för att grattis från så mycket folk! Vi är så tacksamma! TACK!!

Kommentarer
Postat av: Lisa Johansson

Stort GRATTIS till er lille Charles!!!

Får vi komma och titta på lilla underverket så småningom?



Kram, Lisa med familj.

2012-07-02 @ 09:46:30
Postat av: Madeleine Lindvall

Lisa! Tack så mycket! Ni får komma när som.. Vi är hemma typ hela dagarna utan direkta planer. Slå en pling innan så sätter vi på kaffet:) KRAM!

2012-07-04 @ 12:44:06
URL: http://madeleinelindvall.blogg.se/
Postat av: Malena

Jättegrattis till lilla Charles!

Så roligt att kunna följa er här :)

Hälsningar från en Jonte-kusin

2012-07-05 @ 09:32:40
URL: http://myggans.blogg.se/
Postat av: M E L L Y

Vad gullig lite kille! :)

2012-07-05 @ 16:49:55
URL: http://mellys.myshowroom.se/
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-07-05 @ 20:31:45
URL: http://blogofphoto.webblogg.se/
Postat av: Olivia [fotoblogg]

vad söta!

2012-07-05 @ 21:23:00
URL: http://oliviasphoton.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh det var den sötaste bäbisen jag sett på länge!!!

2012-07-05 @ 23:28:17
URL: http://ninass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0