Tips på mat..





Jag behöver tips på mat som känns ny! Jag är trött på allt som vi brukar laga så varje dag är en slags utmaning att komma på något nytt kul att äta.. Igår kväll hade jag ingen inspiration alls men efter en snabbis på ica och lite konstiga impulsköp av en snurrig gravid kvinna blev det ganska bra. Det blev tunnbrödsrullar med lax, avocado och en röra på creme fraishe, rädlök, rom och lite salt o peppar med en färdig keldas soppa.. Men nu är det ju samma visa ikväll.. Vad ska vi äta??? Om du har några bra mattips och recept så får du gärna tipsa dom och så kan jag tipsa när jag kommer på något och så kan man börja samla på nya roliga maträtter ihop.. Tills slut kanske man kan få en sån där underbart tjock receptbok som mamma har med alla hennes vänninors recept:)   


Kommentarer
Postat av: stina

Jag har en ännu större mage, det är verkligen tungt nu och jag önskar verkligen att magen snart var tom, men smal det lär väl dröja länge innan man känner sig det igen...



Mat, din svägerska hade ett intressant recept på sin blogg, ska själv prova det!



Kram kram

2011-01-17 @ 20:12:06
Postat av: Madeleine Lindvall

Stina! Ja, det har du förmodligen eftersom nu är det väl dags när som helst för dig:) spännande! Lycka till! Ja, jag ska också prova det receptet. Kram!

2011-01-17 @ 22:24:05
URL: http://madeleinelindvall.blogg.se/
Postat av: Lovisa Hägerlund

Vi brukar göra pizza på hönökaka - superenkelt!



Man tar tomatpure´ och breder ut på två st. hönökakor.

Sen är det ju bara att slänga på vad man tycker om att ha på en pizza liksom. Det kan lätt bli lite torrt men jag brukar klicka ut lite creme fraice så blir det bättre.

Kryddor väljer man utifrån vad man tycker passar till det övriga.

Glöm inte osten på toppen!



Kram Lovisa

2011-01-18 @ 14:41:14
Postat av: Eva

Så roligt att ni ska få en bebbe - lycka till! =)



Tips på en riktigt god kycklingrätt hittar du här:

http://www.tasteline.com/Recept/LCHF__Kycklinggratang_med_dijonsenap_och_basilika

2011-01-25 @ 17:42:43
URL: http://evokenivo.blogg.se/
Postat av: Madeleine Lindvall

Eva! Tack för tipset! Det måste vi prova:) jätekul med bebbe faktiskt! Längtar:)

2011-01-26 @ 21:52:01
URL: http://madeleinelindvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0