Joy



Jag har en kompis som är 6 år. Min brorsdotter Joy och jag är tjejkompisar. Hon ringer mig var och varannan dag och vi pratar om allt och inget i någon halvtimma sådär som två riktiga tjejkompisar gör:) Det roliga är att vi kopplar så bra. Hon är så lik mig när jag va liten på så många sätt samtidigt som vi också är mycket olika.. Men man kan ju undra hur vi kan fördriva en halvtimmas prat med sånt som är intressant för båda parter.. Idag pratade vi t. ex. om barbies, leksaker som man jättegärna vill ha men som man inte gillar att leka med så mycket, hur det är att börja skolan, om hur kul det ska bli när hon får komma o hälsa på sin nya kusin, att vi gillar att titta i butiker med fina kläder och att både hon och jag inte alltid vågar säga hur mycket vi egentligen gillar käder för det verkar ju konstigt att man kan gilla "tygbitar" så mycket, favoriträtter och vad vi drömmer om att få göra i sommar..osv.. Sen är det ju alltid kul att prata med en 6-åring som säger allt på ett så skönt och okomplicerat sätt.. skönaste kommentaren idag var efter ugnefär halva samtalet då hon utbrister:
- Aj, det blir så varmt i örat av telefonen, vänta så ska jag byta öra!
Hon bytte öra och sa sedan:
- Åh, vad skönt att värma det kalla örat med en varm telefon, nu kan vi fortsätta prata!

Kommentarer
Postat av: makena

Underbart! Så härligt att läsa :) Och jag tycker du är fantastisk som tar dig tid att prata med Joy i telefon så mycket. Behöver ju inte säga hur mkt hon gillar det, för det vet du ju redan.



Kram bästaste du!

2011-01-27 @ 16:58:16
URL: http://makenaa.blogspot.com
Postat av: Madeleine Lindvall

Ja, hon är så go! Kram!

2011-01-28 @ 00:56:11
URL: http://madeleinelindvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0