Nu ska jag bli frisk!



Ja, nu ska jag bli frisk! En barnmorska ringde till mig igår med alla svar från provtagningar jag tog i måndags. Jag har en inflamation i kroppen och så hade jag alla möjliga jobbiga bakterier i såren på bröstvårtorna och både inflamationen och bakterierna kräver antibiotika så jag fick utskrivet en penicillinkur på 10 dagar. Sen så skulle jag vila och dricka mycket. Så nu när mamma har varit här och skött alllt vad gäller städ, tvätt, mat och allt annat hushållsarbete så har jag passat på att sova så mycket jag har kunnat. Idag fick jag en såndär jättemysig sovstund då Jack också ville sova och gosa med mig i sängen.. Vi sov i 3 timmar!! Nu har mamma åkt hem och jag sitter och föröker värma mitt "friska" bröst som jag tror jag fått en ny mjöjkstockning i inför nästa amningsstund.. Men inom 10 dagar lär jag vara helt återställd! Nu är jag i alla fall på bättringsvägen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken jobbig start på mamma-livet! Hoppas medicinen hjälper fort!Så söta ni är båda två på bilden.

Stor kram till dig!

Ann-Christin

2011-03-17 @ 17:40:19
Postat av: makena

Åh så mycket jobbigheter du råkar ut för! :( Mjölkstockning är superjobbigt och gör ju så ONT!! Amma ur, duscha varmt och försiktigt massera på stockningen utåt och ha massa varma omslag sen, var det som hjälpte mig. Hade mycket stockningar med både K och N, sen lärde jag mig att tolka signalerna och hoppade kvickt i badet och började massera så fort jag fick minsta känning. Hade därför inte lika ofta med Joy och bara ett par grr med Liva tror jag.



Och den bilden var bara så fin!!!!



Världens goaste kraaaaaam!!!!!!!!!!

2011-03-17 @ 19:29:19
URL: http://makenaa.blogspot.com
Postat av: anna

underbara madde! nu har jag läst ikapp hela din blogg! (okej jag fuskade liite men jag kollade åtminstone på alla bilder:) du är så duktig, du vet det va? hoppas vi kan hänga nästa vecka... jag kan alla dagar utom onsdag...

2011-03-17 @ 22:40:07
URL: http://blogg.mama.nu/annawest
Postat av: Ester

.. urs så tråkigt för dig! hoppas verkligen du får piggna till snart! Men fina och söta är ni iallafall, mor och son ;)

2011-03-17 @ 22:43:24
Postat av: Anonym

Ja, nu tycker jag du ska få bli frisk! Tack för att du uppdaterar, fattar inte att du har energi till det:)

2011-03-18 @ 11:48:45
Postat av: Madeleine Lindvall

Tack för alla kommentarer! Det värmer:) Kram!

2011-03-18 @ 19:24:32
URL: http://madeleinelindvall.blogg.se/
Postat av: Jenny F

Du gör det sååå bra Madde! Vilken supermamma lille Jack har!

Kram Jenny

2011-03-19 @ 19:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0