Operation Rädda bilen!

Vår bil har varirt lite sjuk en vecka eller så och idag ska vi rädda den. Vi ska åka till bilverkstaden och hoppas att det går att fixa. Jag hoppas verkligen att den blir bra igen! Jag avskyr nämligen att bo där vi bor utan bil! Med bil älskar jag det. Då är det perfekt. Fin natur, nära en sjö, 10 min bil till centrum, lugnt område och trevliga grannar. Utan bil så tar det en timma kommunalt vart man än ska inne i stan, fruktansvärt! Speciellt eftersom jag har riktiga problem med att åka kommunalt. När jag säger problem så menar jag mer att jag tycker det är så ofräscht, jag känner mig udda där, man mår lite illa, hatar att vänta på bussar och tunnelbanor och sådant mer än att jag har ett "riktigt problem" med det.. Så nu hoppas vi på att bilen verkligen repar sig! Förresten, är jag ensam om att inte gilla att åka kommunalt? Vore kul o veta om jag står ensam med dessa problem eller om det finns fler som jag. Nog om detta, nu måste vi åka!


Kommentarer
Postat av: Therese Holst

Jag tycker att det är mysigt att åka kollektiv om allt fungerar som det ska. Jag hade önskat att jag kunde åka buss till jobbet nu men jag bor så att jag måste ha bil. Samtidigt skulle jag inte vilja va utan min bil för bilen innebär alltid frihet. Hm... få kanske ta o flytta till Stockholm så jag kan pendla lättare...

Kram

2010-03-11 @ 11:32:30
URL: http://systertitti.blogspot.com/
Postat av: Madeleine Lindvall

Hej Therese! Ja, du får komma till Stockholm snart och prova på! Kram!

2010-03-11 @ 21:26:24
URL: http://madeleinelindvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0