Stockholm!



Nu är vi hemma i Stockholm igen. Skönt! Men som alltid så måste det ju alltid krågla lite när vi åker långresor. Inget undantag för denna gången. Vi hade en annan bil än vad vi brukar ha och visste inte att när bilen visar att det är dags att tanka är det verkligen dags att tanka, omedelbart! På vår andra bil kunde man köra flera mil efter att mätaren visat noll. Så det blev bensinstopp för oss. Det var ju inte mycket att göra än att börja gå. Vi gick en liten bit jäms med motorvägen och ganska snart så kom en tant och plockade upp oss i sin bil. Några kilometer bort körde hon in oss till en bensinstation. Snäll tant!! Men tillbaka till bilen så fick vi gå hela vägen. Vi gick småvägar en bra bit och sen in på en skogsväg som ledde oss tillbaka till motorvägen. Där fick vi klättra över ett stängsel och Jonathan hejade på mig och motiverade mig att kämpa vidare genom att jämföra vårt lilla äventyr med fångarna på fortet. jag tror det fungerade för över kom jag och sen var det bara till att vandra vidare till bilen jäms med motorvägen igen. Två timmar senare kunde vi fortsätta färden mot kära Stockholm! Från och med nu tänker vi börja tanka i tid!

Kommentarer
Postat av: makena

Men åh stackars er! Men samtidigt nått man sen minns och ler åt...Förstå¨r att ni har den där vita seaten (visst är det det märket??). Jag har också råkat ut för den bensinmätaren...men jag hann iaf hem. Puh!



Ses snart!!! Wii! :D

2010-08-31 @ 17:45:49
URL: http://makenaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0