Lär dig borsta tänderna!







Igår när jag o Jonte var på Apoteket hittade vi GUM som min mamma använde sig utav när hon skulle lära mig borsta tänderna som liten. Jag minns dom som riktigt roliga och har berättat om dom för mina brorsbarn och lovat att köpa om jag hittade. Ikväll provade vi dom själva:) För er som inte vet vad det är ska jag förklara. Jo, först så borstar man tänderna så länge och så noggrant man tror är bra. Sen kommer då beviset på det när man knaprar i sig en röd liten tablett som smakar körsbär. Den lägger sig som en liten beläggning på alla ställen där det fortfarande inte är tillräckligt bra borstat. Både jag och Jonte blev faktiskt chockade över hur mycket vi båda missat:) Till sist så ska man då fortsätta borsta tills allt rött försvunnint från tänderna. Kul grej och utmärkt för barn som ska lära sig borsta tänderna eller för både barn och vuxna som bör börja borsta tänderna mer noggrant. Efter idag kommer i alla fall jag börja borsta tänderna mer noggrant!

Kommentarer
Postat av: Lotta Vedlund

Vad spännande din blogg verkar. kommer definitivt läsa din blogg igen! =) Ha en kul helg :)

2011-02-23 @ 12:03:59
URL: http://jade.se/reseguide
Postat av: Anonym

Lotta! Vad kul att du gillar bloggen! Mvh/Madde

2011-02-23 @ 16:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0