Klagosång..

För er som inte vill höra en klagande gravid kvinna så är det nog bäst att sluta läsa nu. Nu går jag in i vecka 38 och bebisen kan komma när som helst men kan också få för sig att dröja ett bra tag. Men jag önskar att den kommer snart för jag är så illa trött på att vara gravid!! Första tiden och fram till vecka 14 ugnefär mådde jag ju jätteilla och spydde jättmycket och det var verkligen ingen kul tid. Men från typ vecka 14 till kanske vecka 35 ugnefär har jag egentligen mått riktigt bra och har inte haft någon direkt anledning till klag. Men nu är det slut på mitt tålamod! Jag listar det jag tycker är så fruktansvärt jobbigt och sen ska jag försöka att inte klaga något mer..

- Jag känner mig så tjock! Förut var det mest en fin mage, men nu är det dubbelhaka, svullna ben, svullna fötter och prinskorvar till fingrar.
- Mina revben är helt ömma eftersom bebisen sparkar rakt på dom halva nätterna.
- Jag har inte sovit en natt igenom på typ 2 månader.
- Mitt huvud är helt grötigt.
- Min rygg gör jätteont och då speciellt nedre delen.
-Jag kan inte ta på mig skor på fötterna själv.
- Jag mår illa.
- Jag har jättejobbig halsbränna och knaprar Rennie hela dagarna.
- Jag måste ha hjälp för att vända mig i sängen.
- Jag känner barnets huvud skava mellan benen.
- Mina lår och överarmar domnar bort
- Jag har konstant "mensvärk" med lite inslag av förvärkar.
- Jag är kissnödig hela tiden.
- Jag är lättirriterad och nästan lite nedstämd.
- Jag orkar nästan inget alls i hemmet. Blir helt slut av att tömma diskmaskinen eller laga lite lunch eller bädda sängen.
- Jag har fått lite bristningar på sidan av magen trots att jag smörjat mig med svindyr kräm.

Nu får det räcka! Men jag var bara tvungen att få ur mig.. Men som alla säger, när bebisen väl kommit så är säkert alla dessa besvär som bortblåsta.. Det är värt mödan även om det inte riktigt känns så nu...

God natt mina vänner!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hon är så söt,ungen.Kan prata om ingenting hur länge som helst.Prata är det viktiga,har jag förstått.

2011-01-28 @ 11:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0