Rensning av garderoben..

Har i flera dagar nu försökt rensa i min garderob. Och jag kan säga att det inte är så lätt. Jag inser att halva min garderob spar jag för att det skulle vara sååå snyggt om jag bara vore lite smalare och bodde i NY och hade en fantastisk arbetsplats att klä upp mig till varje dag. Och då undrar man ju hur rimmligt det är egentligen?.. Ok, nu är jag ju såklart stor som ett hus och kommer inte i något men jag undrar hur det kommer gå för mig efter graviditeten.. Kommer jag lyckas komma ned till mina 68 kg och kommer jag då börja använda alla mina fina kläder med en kille som kräks och kissar på mig om dagarna??? Vad ska man klä sig i som hemmamamma? Jag vill ju verkligen inte bli för bekväm av mig och gå i mjukisbyxor hela dagarna.. Men kommer man använda det som finns i garderoben nu? Ska jag lägga ut på tradera, blocket, e-bay och sälja allt? Kanske köpa nytt för pegarna jag får ihop? Jag tror jag går igenom en klädkris! Lite komiskt att jag som stylist har dessa problem? Hmm.. Kanske är det också fel läge för mig att rensa garderob som är en frusterad känsloboll till gravid kvinna 6 dagar över tiden.. Har ni andra mammor gått igenom samma klädkris som jag? Och om ja, hur har ni tänkt då?

Kommentarer
Postat av: makena

Ja för mig blev det så att när jag fick K så tappade jag helt intresset för att köpa till mig själv. Var bara roligt att köpa till bebisen! Sen har jag ju aldrig heller haft ett klädintresse i närheten av ditt, men jag tycker nog som du sa att det inte är en smart idé att ta beslut om alla kläderna nu när du är en känslobomb. Lägg ner ett tag och titta på det igen om några månader eller så. :)



Kram!

2011-02-24 @ 17:46:38
URL: http://makenaa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Makena! Tar ditt råd och väntar lite med besluten:) Kram!

2011-02-24 @ 22:29:43
Postat av: stina

Jag har varit så trött på min stora kropp under grav, och därför velat rensa ut allt mammigt och stort så snart grav varit över. Det är ju bara det att det tar ju ett tag innan kroppen blir "normal" igen, min har inte hunnit bli det sen första barnet, så jag har varit tvungen att ändra stil o storlek...

Vänta med utrensning tills du landat med kropp och själ..



kram

2011-02-25 @ 07:07:04
Postat av: Madeleine Lindvall

Stina! Precis, man blir såå trött på sin stora kropp.. Men jag får nog göra så.. vänta lite med utrensningen:) Kram!

2011-02-25 @ 20:00:51
URL: http://madeleinelindvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0