Recept.


Igår lagade jag och Jonte lite lunch och det blev så gott så jag känner att jag måste dela med mig av receptet. Lätt och god krämig pasta med grönsaker och kyckling.

Till 4 personer behöver du:
- 300 g pasta (Typ fjärilspasta, penne eller gnocchi)
- 300 g kycklingfilè
- 2 vitlöksklyftor
- 1 gul lök
- 1 liten purjolök
- 150 g sockerärtor
- 1 msk grillkrydda
- 2 msk rosmarin (färsk är godast!)
2 dl crème fraiche
1 påse babyspenat (som jag inser nu att vi glömde)

1. Koka pastan.
2. Strimla kycklingen, vitlöken och rosmarinen och stek tillsammans i några minuter och ställ åt sidan.
3. Strimla gula löken, purjolöken, sockerärtorna och fräs i stekpanna med olja i typ 2 min.
4. Häll av pastan och blanda i 2 dl crème fraiche, lite salt och peppar och rör runt tills det blandads väl.
5. Blanda i kycklingen, grönsakerna och en påste babyspenat i den krämiga pastan.
6. Klart att servera! Gärna med hyvlad parmesan över.




Under matlagningen.



Var bara tvungen att fota Jontes helt sjuka häng på byxorna.



Klart! Gömde ju babyspenaten men det va hur som helt väldigt gott ändå!

Kommentarer
Postat av: sandra

jonathan, haha!

2010-03-27 @ 16:38:39
Postat av: Jonte byxlös.

Jag säger bara såhär:

Jag gick runt med byxorna oknäppta ett tag, och tänkte att det inte var nån fara eftersom ingen utom min fru såg det ändå. Fel hade jag.

Nu kommer jag publicera bilder på när du skiter på fejjan Madde!!!

2010-03-28 @ 22:39:02
Postat av: Madeleine Lindvall

Sandra! Instämmer!



Jonte! Dom bilderna vill jag se!

2010-03-29 @ 15:58:39
URL: http://madeleinelindvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0