tillbaka till vardagen...

Idag kom jag tillbaka till min vardag i stockholm som ser ut ugnefär såhär varje vardag:

7.00 klockan ringer och jag ber jonathan snooza åt mig i typ en timma.
8.00 jag försöker ta mig upp för att göra iordning mig till jobbet och äta frukost.
9.30 jag åker till jobbet
10.00-19.00 jobb
19.45 kommer hem, äter lite mat med jonathan, idag även med evelina, kollar tv och dator.
00.00 dags för att sova..

Jag känner att jag har ett ganska tråkigt liv just nu, men vad ska man göra?
Ikväll va det ändå lite roligt, Evelina behövde en bra outfit till en sittning hon ska på och det försökte vi ordna till med vad min garderob kunde erbjuda och det blev faktiskt väldigt bra!
Sen har jag ju det jättebra med min man och allt men jag syftar mest på dagsrutinerna..gå upp, jobba, äta och sova cirkeln..
Men ska man bara fortsätta såhär resten av livet? Ja, det är vad jag funderar på ikväll..

Kommentarer
Postat av: Lovisa Hägerlund

Hej där!



Jag tänkte på dina funderingar angående rutincirklarna... tror kanske att jag har något som skulle passa dig.



Ring någon dag så tar vi ett snack om saken =)

Kramar Lovisa

2009-10-20 @ 23:19:36
URL: http://gladjespridaren.blogspot.com
Postat av: makena

Tänkte bara på en grej...snozza är urdumt! För när du då somnar om vet hjärnan om att du ändå måste vakna snart igen av väckaren och du får ingen effektiv sömn, utan vaknar tvärt om ännu tröttare än du var när det ringde första gången. Så mitt tips är att ställa väckaren på 8 och gå upp då! För att då snabbare vakna till är ett tips att öppna ögoen hur motigt det än känns och se till att få in ljus i dem. Då slutar kroppen producera det där sömnigheteshormonet och man känner sig snabbt mer vaken. Massera ansiktet lite är också bra för att få igång blodcirkulationen och få bort den bleka färgen i ansiktet. Ja, det var en lång utläggning från mig (som fått lov och lära mig pga av morgonpigga barn ;-))

2009-10-21 @ 09:52:42
URL: http://makenaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0