Dots, hot or not?



Bilden är från Balenciaga FW09 och den här hösten visade de draperade, vackra och välarbetade kjolar och blusar i fantasktiska tyger och färger. När jag först såg bilderna från Balenciagas modevisning kunde jag se framför mig hur H&M, Zara, Topshop och Gina tricot skulle kopiera balenciagas draperade stil i ders egna versioner; höstens stora trend skulle vara draperade kjolar, men så fel jag hade.. Tittar man närmare på bilderna från Fashion Showen ser man att modellerna bär prickiga strumpbyxor, och under fashion week i Paris kunde man se hur många fashionistas sprang runt i dessa. Detta skulle då istället få bli höstens trend.



Här har vi en tjej som bär strumpbyxorna till coola Louboutins..



Ganska snart fick vi även se strumpbyxorna på flera av våra svenska modeprofiler, och nu har varenda modebloggerska inklusive jag själv ett par från lindex, åhlens, topshop eller bikbok.



Tänk att det var strumpbyxorna från Balenciaga som blev den stora trenden?! Konstigt egentligen..

Men vad tycker vi egentligen om prickiga strumpbyxor och hur bär man upp dem på bästa sätt?
Jag gillar dem! Det är kul med lite roliga strumpbyxor, men det man bör tänka på när man har dem är att de är ganska transparenta så man ska vara försiktig med att ha för korta kjolar eller klänningar till.. Man kan väl säga så här, ju större ben man har desto längre bör kjolen eller klänningen vara..

(Bilder tagna från style.com, jak&jil, stylebykling)

Kommentarer
Postat av: beckan

Det här inlägget var behövligt..alltså jag har prickiga strumpbyxor men jag har aldrig använt dem:( Men nu vet jag hur jag ska bära upp dem...med en lång klänning:)

2009-12-15 @ 11:41:19
URL: http://rebeckalundell.se
Postat av: Jonte

Det här tyckte jag faktiskt var bra. Bra där Madde!

2009-12-15 @ 12:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0